Anela

anela

Rok založení

2019

Motto

"Jsme hluboce přesvědčené, že každá žena je krásná. Máme jich kolem sebe spoustu a vidíme je takové, jaké opravdu jsou. Vidíme je srdcem. Laskavé, veselé, milující, usměvavé, vášnivé, zuřící, truchlící, silné, obětavé, temperamentní i mírné, ale vždy unikátní a krásné. Jedinečné. Jste mezi nimi i vy."

Charakteristika 

Příběh značky Anela začal narozením holčičky jedné ze zakladatelek, Andy. I když byla Terezka plně kojená a kontaktně opečovávaná, stále víc a víc se u ní objevovaly trávicí potíže doprovázené ekzematickými projevy kůže. Andy se začala více zajímat, co je jejich příčinou, a při eliminaci potravinové alergie se pustila do výroby jednoduché domácí kosmetiky a celkové změně stravy ke zdravější a přirozenější formě.

V každé volné chvilce pátrala po nových informacích a vyráběla, testovala a zkoušela. Vyrobila svůj první krém, který začala testovat na Terezce. Začalo se jí dařit lépe, ekzém zmizel, trávicích potíží ubylo, až postupně vymizely úplně. A tehdy Andy objevila svou novou vášeň, kterou se stala ruční výroba domácí, čistě přírodní kosmetiky. Přebytky a vzorky rozdávala své rodině, přátelům a známým. Na pozitivní ohlasy nemusela dlouho čekat. Portfolio výrobků se postupně rozšiřovalo a jejich kvalita stále rostla. Nadšení a nová smysluplná práce ji pohltila, ani si nevšimla, že uplynuly tři roky, od chvíle, kdy umíchala svůj první krém.

V roce 2019 se k Andy připojila Ela, která po úspěšném absolvování dvou vysokých škol toužila po smysluplné práci, která by ji naplnila, byla užitečná a to i přírodě. První práce po vysoké škole ji zcela nenaplňovala a nechtěla být součástí velkého soukolí, kde nemůže spoustů věcí ovlivnit a hledala něco, co jí chytne za srdce. Nová příležitost přišla s narozením syna, který měl také od počátku vážnější zažívací potíže.

Životní cesty Andy a Ely se propojily skrz jejich osudové partnery, dva bratry. Cestu k sobě si našly hlavně díky dětem, kdy obě řešily potravinové intolerance i způsob výchovy. Zastávaly stejný názor, že „každý je svého zdraví strůjcem“ a základem je správná strava. Vzájemně si byly oporou a inspirací v období náročných diet a následného přechodu k „běžné“ pestré stravě. Přátelství se mezi nimi utužovalo a v červenci roku 2018 po společné týdenní dovolené na samotě v Beskydech se zcela spontánně rozhodly založit kosmetickou firmu se jménem Anela. Andy si tím splnila sen o profesionální výrobě kosmetiky v její vlastní firmě a Ela si splnila sen o smysluplné práci, která bude prospěšná nejen lidem, ale také přírodě. A tak se začala psát historie rodinné firmy Anela. 

Všechny receptury a produkty Anela jsou s láskou vyráběné, bez testování na zvířatech, bez zbytečných konzervantů, stabilizátorů a jiných látek.

Ve svých recepturách používají ty nejkvalitnější suroviny. Vybírají bio suroviny, pokud je to možné z fair trade produkce. Používají převážně extrakty z rostlin získané tzv. superkritickou extrakcí pomocí CO2. K této extrakci se používá nad kritickou teplotu (31 °C) stlačený CO2, který je v tomto stavu díky své vysoké hustotě schopen až z 95 % rozpouštět a extrahovat účinné látky z rostlinného materiálu, což je násobně víc než běžným lisováním. Z použité rostliny se tak získá naprosté maximum účinných látek, tou nejšetrnější možnou cestou.

Anela aktivně podporuje zero waste koncept. Vyrábí produkty a plní do lahviček a skleniček z tmavého skla. Ty jej nejen chrání před rychlou zkázou působením slunečních paprsků, ale navíc je můžete snadno vytřídit a zrecycklovat. Pro minimalizaci množství odpadů nejsou produkty zabaleny do další krabičky s příbalovými letáky. Všechny zásadní informace o výrobku najdete na etiketě z recyklovaného papíru. Své produkty dodávají i do obchodů s bezobalovým konceptem. 

Zajímavost

Ela a Andy, ženy z Anely jsou především mámy, které chtějí pro své děti to nejlepší včetně krásného a zdravého okolí.  Pečlivě vybíraly projekt ve svém okolí, který by rády podpořily a vybraly si velmi sympatickou skupinu podobně nadšených lidí, zabývajících se ochranou přírody, a rozhodly se, že jejich činnost podpoříme. Z každého nákupu produktů Anela přispějí 2 % na tento projekt zaměřený na navrácení a zadržení vody v krajině, což je v současné době velké téma a považují ho za jeden z nejpalčivějších problémů naší přírody. Blíže se o neziskové organizaci zde: https://www.jarojaromer.cz.

Klíčoví lidé

Andrea Pajgrt Bartošová a Eliška Stofferová

project_image_1541157747746_600x400

 

 

Stránka 1 z 1 - 8 položek celkem

Stránka 1 z 1 - 8 položek celkem